کانکس

کانکس

گروه صنعتی پارسه سازه تولید کننده : کانکس ، کانتینر ، کانتین
کانکس

کانکس

گروه صنعتی پارسه سازه تولید کننده : کانکس ، کانتینر ، کانتین

پلی اورتان چیست ؟

پلی اورتان چیست:

پلی اورتان یک پلیمر ترموست Thermoset میباشد که از ترکیب متیلن دی ایزوسانات با پلی اول ها و برخی افزودنی های شیمیای دیگر پدید می آید.

با انتخاب این افزودنی ها و تغییر شرایط شیمیایی و فیزیکی فرایند واکنش، میتوان خواص گوناگونی را برای کاربردهای متنوعی به وجود آورد.

همین ویژگی پلی اورتان باعث گسترش کاربرد آن در بخشهای مختلف زندگی شده است. این پلیمر به دلیل hygienic بودن به فرم الستومر در ساخت روکشهای مخازن، نقاله ها و بسته بندی در صنایع غذایی و دارویی، ساخت دستکشها، پوششها و سایر تجهیزات جراحی و اتاق عمل، قلب و سایر اعضای مصنوعی و... کاربردهای فراوانی دارد. همچنین شکل اسفنجی آن در تولید مبلمان ، تخت خواب، موکت و کفپوش و ... به صورت گسترده استفاده می شود.. در صنایع اتومبیل نیز از فوم نرم (flexible foam) و فوم اینگرال (Integral skin foam) در ساخت قطعات تریم داخلی خودرو نظیر صندلی ها، قربیلک فرمان، دستگیره ها و ... و به صورت structural foam در ساخت قطعاتی نظیر سپر خودرو استفاده می شود.

امروزه رنگها و پوششهای ضد خوردگی پلی اورتان نیز با توجه به عمر و دوام بسیار بالای آنها گسترش بسیاری یافته اند.

فرم دیگری از این مواد که به فوم سخت(Rigid foam) مشهور میباشد در صنایع تبرید و ساختمان به عنوان عایق حرارتی به صورت وسیع مورد مصرف قرار میگیرد که اختصاراً به آن PUR rigid foam اطلاق میشود.

این عایق از بدو اختراع، با توجه به اینکه بهترین ماده آلی عایق شناخته شده میباشد به صورت ویژه مورد توجه صنعت ساختمان قرار گرفت و پیشرفتهای بسیاری نیز در راستای بهبود خواص آن تا کنون صورت پذیرفته است.

ساندویچ پانل:

برای عایقکاری حرارتی ساختمان به صورت کلی از گروه عایقهای معدنی نظیر پوکه، پشم سنگ، پشم شیشه و... و یا گروه عایق های آلی نظیر انواع فوم های پلی استایرن، نئوپرن، پلی اتیلن و پلی اورتان استفاده میشود. عایق های آلی در سنوات اخیر به دلایل مختلفی نظیر سهولت تولید و مصرف انرژی کم در فرایند تولید، قیمت ارزان، وزن کم، عملکرد بهتر، و عمر طولانی ، عدم جذب آب و عدم لانه گزینی حشرات و حیوانات موزی به تدریج جایگزین عایق های معدنی شده اند.

در میان عایقهای آلی نیز فوم های پلی اورتان (دو دسته پلی اورتان پایه پلی استر و پلی اورتان پایه پلی اتر) با توجه به خواص آنها گسترش فوق العاده ای یافته اند که آمارهای افزایشی اعلام شده از سوی تولید کنندگان اصلی مواد اولیه این پلیمر یعنی BASF,DOW,BAYER,NIPPON و HUNTSMAN مؤید این مطلب میباشد.

از جمله ویژگیهای این ماده عبارتند از:

- بالاترین ضریب مقاومت رسانایی گرمایی در میان عایق های آلی و معدنی (برای مثال عملکرد 2 سانتی متر پلی اورتان معادل 3.6 سانتیمتر پلی استایرن میباشد)

- عدم جذب آب و رطوبت

- عدم لانه گزینی حشرات (این خصیصه در مورد پلی استایرن برعکس بوده وحشراتی نظیر سوسک خانگی علاقه مند به ایجاد حفره و تخمگذاری در پلی استایرن میشوند)

- قیمت مناسب

- Hygenic بودن و عدم بروز حساسیتهای پوستی و یا سایر مضرات مواد شیمیایی به لحاظ عدم انتشار مواد مضر به ویژه هنگامی که به صورت ساندویج پانل (دارای دو رویه فلزی) استفاده میگردد.

- کاهش بار مرده ساختمان

به منظور افزایش کارایی فوم سخت جهت کابری آسان و ایمن در ساختمان اغلب این محصول به صررت ساندویچ پانل آماده سازی میگردد. در این روش با افزودن دو لایه رویه اغلب فلزی به دو طرف یک پانل پلی اورتان خواص مکانیکی، دوام، ایمنی و زیبایی این محصول افزایش یافته و با توجه به نصب آسان ، عمر طولانی و کاهش قابل توجه تبادل حرارتی ساختمان به یکی از مصالح مورد علاقه سازندگان ساختمان تبدیل میگردد. 

       ایمنی:  

مطالعات بسیاری در خصوص ایمنی این محصول چه مواد اولیه آن (به منظور اطمینان از سلامت کارگران و کارکنان در معرض مواد اولیه پلی اورتان یعنی متیلن دی ایزوسیانات و پلی اول ها) چه محصولات تولیدی از پلی اورتان (به منظور اطمینان از سلامت افراد در معرض تماس مستقیم با این محصولات) و چه خطرات ناشی از حوادث نظیر آتش سوزی صورت پذیرفته است.

مواد اولیه: توصیه شده است تماس با مواد اولیه این محصول با دستکش و عینک ایمنی صورت پذیرد. علیهذا درجه سمی بودن آنها در حدی نیست که خطرات جدی برای کارگران مرتبط پدید آورد. با توجه به نا محلول بودن دی ایزوسیاناتها در آب نیز ورود آنها به آبهای زیر زمینی و منابع آب و غذا بسیار ناچیز بوده و این مواد از این نقطه نظر ایمن میباشند. برخی تشابهات اسمی این ماده با مواد شیمیایی مظر دیگر نیز باعث حساسیت افکار عمومی نسبت به آن شده که به شرح ذیل میباشد.

- دی ایزو سیانات ارتباطی با سیانید ها نداشته و در تولید آنها به هیچ وجهی از سیانید ها استفاده نمیشود. پایه دی ایزوسیانات از پلی استر و یا پلی اتر میباشد. پس از ترکیب با پلی اولها و به وجود آمدن پلی اورتان نیز مانند بسیاری ترکیبات آلی دیگر نظیر چوب و الیاف طبیعی که دارای نیتروژن در ساختار خود هستند ، سیانید آزاد نمیکنند.

- دی ایزوسیانات ارتباطی با متیل ایزوسیانات که دارای بخارات سمی است ندارد و امکان تبدیل آن به این ماده نیز در شرایط طبیعی وجود ندارد.

- دی ایزوسیانات همچنین ارتباطی با ایزو تیو سیانات نیز ندارد.

- پلی اورتان ارتباطی با پلیمر یورتان (اتیل کاربامیت) ندارد.

محصولات تولیدی: ایمنی محصولات تولیدی پلی اورتان در حدی است که برای برخی کاربردهای پزشکی و صنایع غذایی تقریباً هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد و سایر محصولات پلیمری و حتی طبیعی از این جهت پس از پلی اورتان قرار میگیرند. استفاده از پلی اورتان در مبلمان و تخت خواب، یخچال، اسباب بازی کودکان و... و عدم ایجاد حتی ساده ترین حساسیتهای پوستی مؤید این نکته است.

در ارتباط با فوم های پلی اورتان تنها مورد مطرح، استفاده از گاز فریون 11 به عنوان ماده فوم زا بوده است که با توجه به آسیب لایه ازن در اثر استفاده از آن، این ماده در سنوات گذشته حذف شده و هم اکنون در تولید ساندویچ پانل از R141b ، سیکلو پنتان ، آب و یا برخی مواد کم ضررتر دیگر استفاده میشود.

آتش سوزی: با توجه به پایه آلی این عایق بدیهی است این ماده نیز همچون سایر پلیمرها قابلیت سوختن دارد. البته این خصیصه نافی سایر خواص مثبت این ماده نشده است و کماکان به مدد نو آوری های صورت پذیرفته در زمینه کاهش خطرات آن در زمان آتش سوزی به صورت وسیع از آن استفاده میشود.

این نو آوری ها شامل معرفی برخی افزودنی های شیمیایی و معدنی سرکوب کننده آتش موسوم به Fire retardant ها و همچنین معرفی خانواده جدید فومهای سخت دیرسوز موسوم به Polyisocyanurate (پلی آیزوساینوریت) که اختصاراً PIR نامیده میشود شده است. البته فومهای کاملاً نسوز نظیر Phenolic foam نیز به بازار آمده است که مناسب کاربردهای نظامی و امنیتی است.

استانداردهای ایمنی ساختمان در امریکا و اروپا نظیر ASTM C1289 ، CAN/ULC-S704 ، DIN EN 13823 و استاندارد جدید DIN EN 14509 استفاده از پلی اورتان و پلی آیزوساینوریت را به صورت ساندویچ پانل برای فضاهای مختلف صنعتی، تجاری ، عمومی و مسکونی دسته بندی نموده و با رعایت نکات مندرج در این استانداردها، امکان استفاده از ساندویچ پانل برای عایق کاری سطوح خارجی این فضاها مجاز شمرده شده است.

مهمترین ویژگیهای ساندویچ پانل پلی اورتان و به ویژه پلی آیزوساینوریت در مواجه با آتش عبارتند از:

- PIR استانداردهای B2 و B1 را برای خطر آتش سوزی میگذراند.

- PIR پس از تماس با شعله مستقیم با تأخیر بسیاری مشتعل میگردد در حالیکه EPS یا سایر عایق های آلی بسیار زودتر

- PIR پس از اشتعال، با کنار بردن شعله مستقیم بلافاصله خاموش میگردد و نتیجتاً باعث گسترش آتش نمیگردد.

- PIR در هنگام سوختن ایجاد قطره شعله ور و یا ذرات شعله ور ننموده و باعث گسترش آتش نمیگردد.

- دمای اولیه مورد نیاز برای شعله ور شدن PIR بالاتر از PUR میباشد

- دود و گازهای آلاینده حاصل از سوختن PIR کمتر از PUR و EPS و سایر لوازم منزل نظیر مبلمان ، تخت خواب و الیاف مصرفی در فرش و .. که در آنها گاهی از ترکیبات آمین دار می شود است.

- وجود لایه های فلزی در دو طرف پانل مانع از تماس مستقیم شعله با PIR و همچنین مانع رسیدن اکسیژن به PIR و نتیجتاً تأخیر در آتش گرفتن آن مینماید.

- آیین نامه های طراحی ایمن ساختمانها نیز جهت کاهش مضاعف خطر، تدابیری را در جهت دوری منابع احتمالی آتش از این محصولات توصیه مینمایند. 

 

برای رفتن به صفحه اصلی سایت اینجا کلیک کنید

برای توضیحات بیشتر با شماره تلفن زیر تماس بگیرید

۰۹۱۲۶۶۰۴۱۷۱

۰۹۳۲۹۰۲۷۷۸۲

۰۹۱۲۷۹۶۹۰۶۸

Alireza.shahbazkia@gmail.com

.

برای بازدید از مجموعه گالری های کامل انواع کانکس و محصولات پیش ساخته ما اینجا کلیک کنید

.

برای بازدید از گالری تصاویر انواع کانکس اینجا کلیک کنید

.

برای بازدید از گالری انواع شیلتر و شاسی نظامی ، بیمارستانی ، امدادی و مخابراتی اینجا کلیک کنید

.

برای تجهیز پروژه و کارگاه پیمانکاری اینجا کلیک کنید

.

برای بازدید از گالری انواع رمپ پرتابل پیش ساخته اینجا کلیک کنید

.

برای بازدید از گالری انواع پل پرتابل پیش ساخته اینجا کلیک کنید

.

برای بازدید از گالری تصاویر انواع برجک نگهبانی اینجا کلیک کنید

.

برای بازدید از گالری انواع برجک نگهبانی پیش ساخته سیار ( قابل حمل ) اینجا کلیک کنید

.

برای بازدید از لیست کامل انواع کانکس و محصولات پیش ساخته ما اینجا کلیک کنید

.

کانکس های سرویس بهداشتی برای مناطق زلزله زده آماده تحویل

سرویس بهداشتی ۶ چشمهکانکس سرویس بهداشتی دو منظوره آماده ارسال به مناطق زلزله زدهکانکس سرویس بهداشتی 6 چشمه با ورودی جدا گانه

سرویس بهداشتی ۶ چشمه ................. سرویس بهداشتی دومنظوره ................. سرویس بهداشتی ۶ چشمه

برای کسب اطلاعات در خصوص هر نوع محصول بر روی آن کلیک کنید

......کانکس اداری...................انواع شیلتر نظامی و مخابراتی.....................رمپ پرتابل پیش ساخته

کانکس اداریانواع شیلتر نظامی و مخابراتیکانکس اداری

.....کانکس نگهبانی..............................کانکس سرویس بهداشتی.....................پل پرتابل پیش ساخته

کانکس نگهبانی

....کانکس چرخدار..........................کانکس کارگاهی............................ سوله کانکسی

کانکس چرخدارکانکس کارگاهیسوله کانکسی

....کانکس 2.5 * 6 آماده تحویل...................برجک نگهبانی......................پله فلزی ، پله فرار اضطراری

کانکس 2.5 * 6 آماده تحویل برجک نگهبانی پله فلزی ، پله فرار اضطراری

پلت فرم ، طبقات کارگاهی...................پارکینگ و سایبان................ستون ، بیلبورد ، دکل ، پایه آنتن

پلت فرم ، طبقات کارگاهی پارکینگ و سایبان ستون ، بیلبورد ، دکل ، پایه آنتن

تجهیز کارگاه پیمانکاران..................خانه پیش ساخته با ساندویچ پانل..................کانکس دو و سه طبقه

تجهیز کارگاه پیمانکاران خانه پیش ساخته با ساندویچ پانل کانکس دو و سه طبقه

اجرای پوشش سقفهای قوسی وشیبدار ، سوله وسازه های فضایی

اجرای پوشش سقف سوله و ساختمان

ساندویچ پانل

ساندویچ پنل

فروشنده ساندویچ پانل

فروش ساندویچ پانل

عرضه ساندویچ پانل

عرضه کننده ساندویچ پانل

تولید ساندویچ پانل

تولید کننده ساندویچ پانل

وارد کننده ساندویچ پانل

کانکس با دیوار ساندویچ پانل

کانکس ساندویچ پانل دکوراتیو

کانکس ساندویچ پانل با عایق پلی اورتان

کانکس با دیوار ساندویچ پنل

کانکس ساندویچ پنل دکوراتیو

کانکس ساندویچ پنل با عایق پلی اورتان

خانه پیش ساخته با ساندویچ پانل

خانه پیش ساخته ساندویچ پانلی

ساختمان پیش ساخته با ساندویچ پانل

دفتر کار پیش ساخته با ساندویچ پانل

اتاق پیش ساخته با ساندویچ پانل

تجهیز کمپ پیش ساخته با ساندویچ پانل

تجهیز کارگاه پیش ساخته با ساندویچ پانل

ساندویچ پنل سقفی و دیواری

ساندویچ پنل دیواری

سوله با سقف ساندویچ پنل

ساندویچ سقفی پنل

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پنل با فوم پلی یورتان

عایق حرارتی ( پنل سقفی )

ساندویچ پانل سقفی و دیواری با پوشش گالوانیزه

ساندویچ پنل دیواری ( سوله )

ساندویچ پنل ( پوشش سوله صنعتی )

ساندویچ پانل با فوم پلی یورتان

ساندویچ پنل ( یک طرف پوشش فلزی )

ساندویچ پنل ( مقاوم در برابر زلزله )

پانل سقفی با پوشش گالوانیزه ( آلوزینگ )

ساندویچ پانل سقفی در حال ساخت

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل با عایق پلی اورتان

پلی اورتان

ساندویچ پانل با عایق فوم پلی اورتان

ساندویچ پانل یک رو ورق

ساندویچ پانل با فوم تزریقی

ساندویچ پانل یک رو ورق یک رو فویل

 ساندویچ پانل دو رو ورق

ساندویچ پانل دو رو ورق گالوانیزه رنگ کوره ای

ساندویچ پانل دو رو ورق رنگ کوره ای

ساندویچ پانل دو رو ورق رنگی

ساندویچ پانل دو رو ورق گالوانیزه رنگی

ساندویچ پانل با ورق گالوانیزه رنگ کوره ای

ساندویچ پانل با ورق رنگ کوره ای

ساندویچ پانل با ورق رنگی

ساندویچ پانل با ورق گالوانیزه رنگی

نصب ساندویچ پانل

اجرای ساندویچ پانل

پوشش ساندویچ پانل

ساندویچ پانل پارلو

ساندویچ پانل ماموت

 ساندویچ پانل ترکیه

ساندویچ پانل ترک

ساندویچ پانل ترکیه ای

ساندویچ پانل کبیر

ساندویچ پانل مسیحا

ساندویچ پانل 2 سانتی

ساندویچ پانل 4 سانتی

ساندویچ پانل 5 سانتی

ساندویچ پانل 6 سانتی

ساندویچ پانل 8 سانتی

ساندویچ پانل 10 سانتی

ساندویچ پانل 13 سانتی

ساندویچ پانل با ضخامت 2 سانتیمتر

ساندویچ پانل با ضخامت 4 سانتیمتر

ساندویچ پانل با ضخامت 5 سانتیمتر

ساندویچ پانل با ضخامت 6 سانتیمتر

ساندویچ پانل با ضخامت 8 سانتیمتر

ساندویچ پانل با ضخامت 10 سانتیمتر

ساندویچ پانل با ضخامت 13 سانتیمتر

ساندویچ پانل 13 سانتی سردخانه ای

ساندویچ پانل با ضخامت 13 سانتیمتر سردخانه ای

ساندویچ پانل سردخانه ای

ساندویچ پانل مخصوص سردخانه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد