کانکس

گروه صنعتی پارسه سازه تولید کننده : کانکس ، کانتینر ، کانتین

کانتینر

کانتینر سیمین کانکس

تهیه و تامین انواع کانتینر با شناسنامه و مطایق آیین نامه های بین المللی، از کارخانه های معتبر خارجی و داخلی

تهیه و تامین انواع کانتتینر دست دوم داخلی و خارجی با شناسنامه و کیفیت مورد نیاز جهت جهت کاربری های های گوناگون

کانتینر برای حمل کالای متفرقه

کانتینر های روباز

کانتینر هایی که پهلوی آنها باز است

کانتینر هایی که رو ٬ پهلو و پشت آنها باز است

کانتینر هایی که رو و پهلوی آنها باز است

کانتینر با ابعاد بزرگ

کانتینر های مخصوص حمل مایعات

کانتینر های مخصوص حمل گاز فشرده

کانتینر های مخزنی

کانتینر های سوپر رک

کانتینر های از پهلو باز

کانتینر های داری تهویه

کانتینر های مخصوص حمل کالای فله

کانتینر های کفی

کانتینر های حرارتی

کانتینر های یخچالی

کانتینر های عایق دار

کانتینر های هوشمند

برای سفارش ساخت یا خرید و توضیحات بیشتر با شماره تلفن زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲۶۶۰۴۱۷۱

۰۹۳۲۹۰۲۷۷۸۲

Alireza.shahbazkia@gmail.com

دربـــاره کـــانـتینــر

صنعت حمل و نقل دریایی در درازای قرون و اعصار از 5 مرحله تکاملی عبور کرده ، تا به این پایه ، یعنی عصر کشتیهای ابر پیکر کانتینری یا مگاشیب رسیده است .
این مراحل عبارتند از :
مرحله نخست : شناورهای چوبی که با به کار گرفتن تنه درختان ، به وسیله پا رو ، و به کمک نیروی انسانی، حرکت می کردند .
مرحله دوم : تبدیل شناورهای چوبی – پارویی به کشتیهای بادبان دار ، که هزاران سال پس از مرحله نخست به وقوع پیوست و بدین طریق عصر کشتیهای با دبانی چند هزارتنی آغاز شد که با طی مسافتها یی طولانی ، به حمل کالا بین کشورهای مختلف می پرداختند . سرآمد کشتیهای بادبانی ، کشتیهای سریع السیری بودند ، به نام کلیپرز cli ppers که با بادبانها ی متعدد خود ، با سرعتی ناهمگون با آن روزگاران ، ادویه جات ، عطریات ، عاج و کالاهای خیال انگیز مشرق زمین افسانه ای را به جهان صنعتی و شبه صنعتی می بردند . و بدین سان راه دریایی ادویه و عطریات پدید آمد.
مرحله سوم : جایگزین کشتیهای بادبانی ، کشتیها یی شد با موتورهایی که با سوخت ذغال سنگ و تولید بخار به عنوان مولد نیرو ، حرکت می کردند . و بدین ترتیب دانش بشری جایگزین نیروی طبیعت که همانا باد بود ، شد.
مرحله چهارم : استفاده از سوخت دیزل و سایر سوختهای نفتی به جای ذغال سنگ .
در سال 1912 میلادی – 1291خورشیدی – این دگرگونی در انگلستان ، به دستور وزارت دریاداری آن کشور، انجام گرفت. وزیر دریاداری آ ن روز انگلیس ، وینستون چرچیل بود که در زمان جنگ جهانی دوم ، نخست وزیر انگلستان شد ، و به شهرتی عالمگیر به عنوان یک سیاستمدار ، سخنران ، نویسنده ، نقاش و بنا ، نایل آمد . در ابتدای امر ناوگان نظامی انگلستان و در پی آن ناوگان بازرگانی آن کشور ، به استفاده از سوختهای نفتی پرداختند.
مرحله پنجم : پیدایش کانتینر در سال 1956 میلادی – 1335 خورشیدی – تکامل صنعت کشتیرانی را به مرحله ای درخشان و بی سابقه رساند .
در 26 آوریل 1956 کشتی ایدال ایکس ، ideal که پیشتر یک تانکر نفتکش و متعلق به نیروی دریایی ایالات متحد بود ، توسط شخصی به نام مالکم بی مک لین malco b.mclean مالک یک موسسه حمل و نقل زمینی که بعدها به پدر کانتینر شهرت یافت ، خریداری شد . وی این تانکر را به وسایل حمل کانتینری مجهز کرد . این کشتی به طول 532 فوت – حدود 163 متر – نخستین سفر اروپایی خود را از بندر نیوآ رک در ایالت نیو جرسی ، در شمال ایالات متحد ، که به ایالت باغ و بوستان شهره است ، با 58 کانتینر 20 فوتی ، به مقصد بندر رتردام در کشور هلند ، آغاز کرد .این کانتینر ها را با جراثقال به روی عرشه کشتی منتقل و با تسمه های فلزی مهار کردند . حمل کالا در کانتینر ، که در حقیقت همان جعبه و یا صندوقهای چوبی بزرگ بود ، انقلابی در صنعت حمل و نقل که تا آن روزگاران بی سابقه بود ، ایجاد کرد و پی آمد آن به دوران درخشانی کشانده شد که چهره حمل و نقل دریا یی ، در سطح جهانی به کلی دگرگون گردید . بهره وری از کانتینر ، تسریع در بارگیری ، کاهش استفاده از نیروی انسانی و صرفه جویی در وقت را در پی داشت و افزون بر همه اینها ، از ویزگیهای دیگر کانتینر این بود که تعداد بیشتری کالا به صورتی منظم تر در آنجا می گرفت ، و به علت حفاظت جدار کانتینر ، محمولات بدون هیچ گونه آسیبی به مقصد می رسیدند ، و از آنجا که کالا کاملا محصور بود ، کم و کسری در تحویل آن به وجود نمی آمد .صرفه جویی در زمان ، سلامت کالا و سرعت بیشتر ، هم به کاهش هزینه های دریایی و هم به کاهش هزینه های بیمه منجر شد ، و این تحول بزرگ ، به تدریج ، فصل پر رونق امروزه بیش از 60 درصد کشتیهای کانتینری از نوع کشتیهای پست پانامکس هستند. یکی از رویداهای جالبی که شاهد آن بودم ، ورود کشتی سوزان مرسک با گنجایش 6600 کانتینر 20 فوتی بود که اواسط ماه جون 1999 وارد بندر لس آنجلس شد. جهت پهلو گرفتن این کشتی از ماه ها پیش ، یک اسکله جداگانه و موقتی آماده شد. اسکله را لایروبی کرده ، خط آهنی جدید و انباری مخصوص ، برای انتقال کانتینرهای کشتی ، تدارک دیده بودند.
ورود این کشتی ، با آن تشریفات خاص و مراسم پذایرایی ویژه از مدعوین، مژده ورود کشتیهای ابر پیکر را به همراه داشت. در حال حاضر،گفت وگو از ساخت کشتیهایی با ظرفیت 10 تا 12 هزار کانتینر 20 فوتی است. همچنین طرح ساخت کشتیهایی با گنجایش 15 تا 20 هزار کانتینر 20 فوتی،مورد برسی است.
پیش بینی میشود تا اواسط قرن حاضر کشتیهای ابرپیکر با گنجایش 30 تا 50 هزار کانتینر 20 فوتی آماده بهره برداری گردد، و جهان از لحاظ بندری برای تحویل این کانتینرها به 5 کلان بندرگاه منطقه ای تقسیم شود.این کلان بندرها بدین شرح خواهند بود :
کلان بندر جنوب شرقی آسیا، برای بنادر چین و خاور دور
کلان بندر جزایر کارائیب برای بنادر ای کیا
کلان بندر خروجی غربی مدیترانه ، برای اروپای جنوبی و افریقای شمالی
کلان بندری در غرب آمریکای مرکزی ، برای بنادر آمریکای لاتین
کلان بندری در خلیج فارس ، برای کشورهای همسایه خلیج فارس و شمال شرقی ایران
کشتیهای ابرپیکر در این بنادر پهلو می گیرند و محمولات خود را در کشتیهای کوچک تر تخلیه می کنند، و این کشتیها به سوی بنادر منطقه خود، برای تخلیه نهایی کانتینرها ، حرکت می کنند.
گرچه در حال حاضر بنادر در دبی ، کویت ، دهلران و بحرین از بنادر جنوبی ایران مجهزتر هستند ، ولی به علت موقعیت جغرافیایی ، بندر چابهار می تواند از لحاظ حمل و نقل کانتینری ، تمام کشورهای روی شانه خراسان، کشورهای ازبکستان ، ترکمنستان ، تاجیکستان ، قزاقستان، قرقیزستان و افغانستان را تغذیه کند. این کشورها به سهولت به بندر چابهار دسترسی دارند ، و این بندر با موقعیت ویژه خود، می تواند پاسخگوی نیازهای صادراتی و وارداتی این کشورها باشد.
کشتی سوزان مرسک با طولی برابر طول 4زمین فوتبال و عرضی پهن تر از کانال پاناما ، با 5 طبقه زیر عرشه و قدرت بارچین کانتینری تا 7 طبقه روی عرشه ، جمعا دارای 12 طبقه ، با موتوری 12 سیلندری و با قدرتی معادل 75هزاراسب بخار است. مرکز فرماندهی آن در طبقه دوازدهم قرار دارد. این کشتی که بزرگ ترین کشتی دیزلی جهان است، توانایی حمل 6600 کانتینر 20 فوتی را دارد. در جون 1999 که این کشتی در بندر لانگ بیچ پهلو گرفت بزرگترین کشتی بازرگانی جهان بود که تا آن روز به یکی از بنادر آمریکا وارد شد.
به طور کلی 95 درصد کالاهای جهان، به استثنای کالاهای فله ، مایعات ، نفت ، احشام و کالاهای صنعتی غیر استاندارد ، توسط کانتینرهای 20 و40 فوتی ، حمل میشود. عرض هر کانتینر 8 فوت و ارتفاع آن 6/8 فوت و طولش 20 یا 40 فوت است.
بندر سنگاپور به طور متوسط سالانه 15میلیون کانتینر 20 فوتی teus و بندر هنگ کنگ که از این نظر مقام دوم را دارد. سالانه حدود 6/14 میلیون تی ئی یوز را تحویل می گیرند. با تعداد کانتینرهای موجود در جهان ، میتوان دو دیوار در امتداد هم ، دور خط استوای زمین کشید. در ایالات متحد تنها در بنادر لانگ بیچ و لس آنجلس، روزانه حدود 30 هزار کانتینر جا به جا می شود.
کشتی ساوین مرسک sovereign maersk یکی دیگر از کشتیهای مگاشیب کانتینری، می تواند در هر سفر 6600 کانتینر 20 فوتی حمل کند. ارتفاع این کشتی از ارتفاع ساختمان پیر امیدی شرکت بیمه ترانس آمریکا در شهر سانفرانسیسکو هم بلندتر است. خطوط کشتیرانی مشترک پی. اند.او انگلستان و ندللوید هلند که از رقبای شرکت مرسک و ای. پی. ال هستند، دارای یک کشتی مگا کانتینری به ظرفیت 6690 تی ئی یو هستند. شرکت پی. اند. او را اخیرا سرمایه داران امارات متحد عربی خریداری کرده اند.
دولت آمریکا هم در سال درگیری در عراق بیش از 37 هزار کانتینر 20 فوتی از طریق کویت، ترکیه و اردن - خلیج عقبه – کالاهای نظامی و غیر نظامی به بغداد حمل کرد که پریه و اویان دو نوشابه آبی، رقم مهمی از این محمولات را تشکیل می دادند.
مالکم مک لین، که در جوانی راننده کامیون و اهل کارولینای شمالی بود، از بی نظمی موجود ، بهره گرفت و با مطالعاتی که از سال 1950 میلادی (1340 خورشیدی) آغاز کرده بود ، در سال1958 موفق شد، سیستم کانتینری را ابداع کند، و به شایستگی به نام پدر کانتینر نائل شود.
مک لین، در سال 1955 یک شرکت کوچک را که مالک یک نفتکش بود، خرید و آن را پان آتلانتیک نام نهاد و دو نفتکش کوچک دیگر را برای حمل کانتینر مجهز کرد. بدین طریق که کشنده کامیون را از قسمت اتاقک بار جدا کرد، و از این قسمت به عنوان کانتینر استفاده نمود. اولین حمل دریایی کانتینر، در داخل ایالات متحد، از بندر نیویورک به بندر هوستون در ایا لت تگزاس، در آوریل 1956 انجام گرفت. کار مک لین، طی چند سا ل بعد از آن، چنان گسترش یافت که در شهر الیزابت - نیوجرسی - شرکت خود را با نام جدید خدمات سی لند sea – land services دایر کرد و در عرض چند سال شرکت خدمات سی لند بزرگ ترین شرکت دریایی - زمینی بود که نیازهای نظامی آمریکا را در جنگهای ویتنام حمل می کرد، و در راه بازگشت برای پر کردن کانتینرهای خالی خود، به حمل صادرات کشورهای هنگ کنگ، تایوان و ژاپن، به ایالات متحد می پرداخت.
در حال حاضر ، سالانه بیش از 300 میلیون کانتینر در جهان، در رفت و آمد است، که این همه، ثمره خدمات مالکم مک لین به شمار می رود. با همه این پیشرفتها، هنوز هم ساخت کشتیهای ابر پیکر کانتینری با ظرفیت 15 تا 25 هزارتی ئی یوز مطرح است، کشتیهایی به مراتب پهنتر، با دستگاههای حفظ توازن دقیق تر و از همه مهم تر پیش بینی احداث بنادری با گنجایش بیشتر، و شاید این آغاز عملیات تخلیه کانتینر در فاصله با اسکله ها و در کشتیهای کوچکتر باشد، که یک نوع لای ترچ کانتینری به وجود خواهد آورد.

برای توضیحات بیشتر با شماره تلفن زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲۶۶۰۴۱۷۱

۰۹۳۲۹۰۲۷۷۸۲

Alireza.shahbazkia@gmail.com

سایر محصولات و خدمات گروه صنعتی پارسه سازه به شرح ذیل است :  

 

کانتینر

بارگُنج

کانتینر گروه صنعتی پارسع سازه

کانتینر پارسه سازه

پارسه کانتینر

کشتی بارگنجی

کانتینر20 فوت

کانتینر40 فوت

کانتینر کالا

کالای کانتینری

مشخصات فنی کانتینر

مشخصات کانتینر

کانتینر تلقیح مصنوعی

کرایه حمل کانتینر

نرخ حمل کانتینر

تعرفه حمل کانتینر

حمل و نقل کانتینر

کانتینر کشتی

کشتی کانتینری

انواع کانتینر

خرید کانتینر

فروش کانتینر

خریدار کانتینر

فروشنده کانتینر

تولید کانتینر

تولید کننده کانتینر

ساخت کانتینر

سازنده کانتینر

کانتینر دست دو

کانتینر دست دوم

کانتینر خالی

کانتینر مستعمل

کانتینر سالم دست دو

کانتینر سالم دست دوم

کانتینر دست دو در حد نو

کانتینر دست دوم در حد نو

کانتینر12 متری

کانتینر 6متری

اندازه کانتینر

کانتینر خشک

کانتینر روباز

کانتینر کفی بدون دیواره جانبی

کانتینر سکویی

کانتینر ویژه حمل حیوانات زنده

کانتینر مخزنی

کانتینر فله‌ای

کانتینر تولید نشا و علوفه هیدروپونیک

کانتینر در ابعاد مختلف

خدمات کانتینری

کارگاه تخصصی تعمیرات کانتینر

خدمات کانتینر

تعمیرات کانتینر

کانتینر یخچالی

واگن حمل کانتینر

واگن باری حمل کانتینر

واگن باری دو محوره حمل کانتینر

واگن کفی دو محوره حمل کانتینر

واگن کفی حمل کانتینر

واگن باری کانتینری

واگن کانتینری

نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد