کانکس

کانکس

گروه صنعتی پارسه سازه تولید کننده : کانکس ، کانتینر ، کانتین
کانکس

کانکس

گروه صنعتی پارسه سازه تولید کننده : کانکس ، کانتینر ، کانتین

نمای کانکس

انواع نماهای کانکسهای گروه صنعتی پارسه سازه :


انواع کانکس , کانکس با نمای ورق آلومینیوم , کانکس با نمای رنگ آمیزی شده , کانکس بانمای ساندویچ پانل , کانکس بانمای کامپوزیت , کانکس با نمای ورق گالوانیزه , کانکس بانمای دکوراتیو ، کانکس بانمای فایبرسمنت ، کانکس با نمای سایدینگ


کانکس با نمای سایدینگ
کانکس با نمای سایدینگ
.


کانکس با نمای رنگ آمیزی شده

کانکس با نمای رنگ آمیزی شده


.


کانکس بانمای ساندویچ پانل
.
کانکس با نمای ورق آلومینیوم
.

کانکس بانمای فایبرسمنت
.

برای بازدید از مجموعه گالری های کامل انواع کانکس و محصولات پیش ساخته ما اینجا کلیک کنید

.

برای بازدید از گالری تصاویر انواع کانکس اینجا کلیک کنید

.

برای بازدید از گالری تصاویر انواع برجک نگهبانی اینجا کلیک کنید

.

برای تجهیز پروژه و کارگاه پیمانکاری اینجا کلیک کنید

.

برای بازدید از لیست کامل انواع کانکس و محصولات پیش ساخته ما اینجا کلیک کنید

.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از محصولات ما بر روی آن کلیک کنید

کانکس اداری انواع کانکس های اداری در ابعاد مختلف

کانکس دو طبقه ، کانکس سه طبقه کانکس های دو طبقه و سه طبقه با طراحی انحصاری

تجهیز کارگاه ، تجهیز کمپ تجهیز کارگاه های پیمانکاری

انواع کانکس نگهبانی ، حراست و ...

انواع کانکس سرویس بهداشتی انواع کانکس های سرویس بهداشتی

کانکس با بدنه ساندویچ پانل

خانه پیش ساخته با ساندویچ پانل خانه و دفتر کار پیش ساخته ساندویچ پانلی ، تجهیز کارگاه ساندویچ پانلی

کانکس چرخدار ، کاروان انواع کانکس چرخدار کششی و کاروان

کانکس کارگاهی انواع کارنکس با کاربری مختلف

کانکس های مخصوص کمپ با محوطه مسقف

کانکس با طول شش متر آماده تحویل

کانکس با نمای کامپوزیت ، کانکس با نمای آلومین کانکس با نمای کامپوزیت

سرویس بهداشتی ۶ چشمه انواع توالت و حمام صحرایی

سرویس بهداشتی دومنظوره کانکس سرویس بهداشتی دو منظوره ویژه مناطق زلزله زده

سرویس بهداشتی ۶ چشمه مردانه زنانه انواع سرویس بهداشتی عمومی و کارگاهی

کانکس مخابراتی

طراحی و ساخت انواع برجک نگهبانی طراحی و ساخت انواع برجک نگهبانی

طراحی و ساخت پله فلزی ، پله فرار ، پله اضطراری طراحی و ساخت انواع پله فلزی ، پله فرار ، پله اضطراری

طراحی ، ساخت و نصب طبقات کارگاهی ( پلت فرم ) طراحی و ساخت انواع پلت فرم و طبقات کارگاهی

طراحی ، ساخت و نصب پارکینگ و سایبان طراحی و ساخت انواع پارکینگ ، ایستگاه ، سقف سبک

ستون ، بیلبورد ، دکل ، پایه آنتن طراحی و ساخت انواع ستون ، پایه آنتن ، دکل ، سکو ، بیلبورد

طراحی و ساخت انواع شیلتر و شاسی های نظامی طراحی و ساخت انواع شیلتر و شاسی نظامی

طراحی و ساختانواع رمپ پرتابل پیش ساخته طراحی و ساخت انواع رمپ پیش ساخته

طراحی و ساخت پل پرتابل پیش ساخته طراحی و ساخت انواع پل پیش ساخته

اجرای پوشش سقف انواع سوله و سازه اجرای پوشش سقف انواع سوله و سازه

طراحی ، ساخت و نصب اسکلت ساختمان ، اسکلت فلزی پیچ و مهره ای و اسکلت جوشی طراحی ، ساخت و نصب اسکلت ساختمان ، اسکلت فلزی پیچ و مهره ای و اسکلت جوشی

طراحی و ساخت و نصب سوله سبک بدون نیاز به فنداسیون طراحی و ساخت و نصب سوله سبک بدون نیاز به فنداسیون

طراحی و ساخت و نصب انواع سوله طراحی و ساخت و نصب انواع سوله 

خانه پیش ساخته LSF خانه پیش ساخته LSF

خانه پیش ساخته ICF خانه پیش ساخته ICF

خانه پیش ساخته SH خانه پیش ساخته SH


اجرای پوشش سقفهای قوسی وشیبدار ، سوله وسازه های فضایی

اجرای پوشش سقف سوله و ساختمان

.

برای بازدید از گالری انواع شیلتر و شاسی نظامی ، بیمارستانی ، امدادی و مخابراتی اینجا کلیک کنید

.

برای بازدید از گالری انواع رمپ پرتابل پیش ساخته اینجا کلیک کنید

.

برای بازدید از گالری انواع پل پرتابل پیش ساخته اینجا کلیک کنید

.

برای توضیحات بیشتر با شماره تلفن زیر تماس بگیرید:

09126604171

09380213985

Alireza.shahbazkia@gmail.com



برای تماس با ما اینجا کلیک کنید


بازگشت به صفحه اصلی سایت

نمای هر کانکس در شکل دهی به مجموعه شهری که در آن حضور دارد، موثر است. اگر به نمای یک کانکس بدون در نظر گرفتن نمای دیگر کانکس های شهر توجه شود، همگونی نمای شهری در مجموع از بین می رود. 
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرسازی و معماری، بررسی آماری نشان دهنده این موضوع است که در هر سال 50 میلیون نفر به جمعیت شهر نشین کشورهای در حال توسعه اضافه می شود. در ایران نیز شهر نشینی طی دهه های گذشته با شتاب فزاینده ای گسترش یافته و همچنان این روند ادامه دارد. 
رشد سریع جمعیت و گرایش مردم به شهر نشینی، تقاضای فزاینده ای را برای تهیه کانکس به دنبال داشته که این موضوع در پی خود مشکلات عدیده ای در زمینه توسعه شهری بوجود آورده است. ناتوانی در پاسخگویی مطلوب و مناسب به این مساله، وضعیت نا مطلوبی را به صورت بی کانکسی، بد کانکسی و تنگ کانکسی برای بسیاری از اقشار جامعه به همراه آورده است.

کانکس به عنوان یکی از نیازهای نخستین بشر، ابتدایی ترین سوالی بوده که انسان سعی در یافتن پاسخی مناسب و معقول برای آن بوده است، اما همیشه در برنامه ریزی های ملی به کانکس نه به عنوان محلی برای آسایش ساکنان در ابعاد عینی و ذهنی، بلکه به عنوان یک مشکل اقتصادی و فقط از این بعد بر خورد شده است.

سازندگان و تولیدکنندگان کانکس آزاد به دلیل اینکه به دنبال فروش سریع و بازگشت سرمایه خود هستند، سعی در هر چه بیشتر مطرح کردن خود در محله مسکونی و نمایشی متمایز از بنای خود دارند و به همین دلیل یکی از دلایل عمده ناهماهنگی نمای کانکس ها در سطح شهر هستند.

در رابطه با کانکس تعاونی شرایط بدتری وجود دارد. به دلیل وضعیت مالی ضعیف سازندگان و اینکه ساکنان و مالکان به دنبال فروش کانکس نیستند، بدون انجام عملیات پایانی نظیر نماسازی مورد استفاده قرار می گیرند و یا با کمترین هزینه و بدون طراحی نما، حجم و کالبد کانکس رها می شود. البته در سال های اخیر در شهر تهران هیچ کانکسی بدون نماسازی نبوده است، لیکن این مساله در شهرستان ها همچنان انجام می شود.

چگونه به موضوع نما در معماری بیندیشیم؟

نما در لغت نامه دهخدا به معنای صورت ظاهری هر چیزی، آنچه که در معرض دید و برابر 

چشم است، آنچه از بیرون سوی دیده می شود، منظره خارجی بنا و عمارت، قسمت خارجی کانکس و نماسازی، فن روسازی کانکس و ساختن نمای عمارت است.

در سال های اخیر پس از مطرح شدن دوباره اهمیت فضاهای عمومی و ارزش زندگی شهری، نما اهمیت دوباره ای یافته است. نما در عمل درون کانکس را از بیرون و فضای خصوصی را از فضای عمومی جدا می کند. نما حاکی از موقعیت فرهنگی سازندگان کانکس است و نشانگر میزان نظم طرح کانکس، امکانات و ذوق تزیین و خانه آرایی طراح و مالک است. یک نما به مثابه معرفی وضعیت ساکنان کانکس در بین عموم است. نما در واقع صورت کانکس و بهترین بیان حالتی است که فرد طراح یا مالک از خود در برابر بیرون دارد. نماهای داخل کانکس بیشتر جنبه خصوصی دارند، لیکن نماهایی که به سمت کوچه و بافت شهر باز می شوند، جنبه عمومی تر دارند. 

بنابراین وجوه پشت و جلوی کانکس از یک طرف دارای نمود اجتماعی و از طرف دیگر نمود مشخص ساکنان خود است بنابراین نمای هر کانکس باید هم با فضای عمومی همبستگی داشته باشد و هم بتواند حجم داخلی کانکس را بیان نماید.

نمای هر کانکس موثر در مجموعه شهری است که در آن حضور دارد و این تاثیر را در بدنه خیابان ها یا میدان ها که در آن قرار گرفته است می گذارد. اگر به نمای کانکس واحدی، بدون در نظر گرفتن نمای دیگر کانکسها فکر شود، همگونی نمای شهری در کلیت از بین می رود. 

تناقض بین جنبه شهری و بیان فردی نما در صورتی می تواند از بین رود که کانکس جزیی از شهر در نظر گرفته شود و ارتباطات آن با محیط اطراف چند جانبه باشد. نمای رو به کوچه و خیابان باید تابع عوامل همبستگی بین نماهای اطراف باشد. اما در عین حال بر اساس ترکیبی از اجزا مختلف بر حسب عملکرد، ابعاد و مصالحشان شخصیت خاص خود را دارد. 

نما در واقع یک سطح صاف و تخت نیست بلکه آن سطح انتقالی بین فضای داخل و خارج است که با عقب نشستگی و پیش آمدگی، تراس و غیره با فضای داخل کانکس ارتباط پیدا می کند. 

برای اینکه نمای کانکس حریم خصوصی ساکنان خود را حفظ کند باید نسبت به خیابان بسته تر و محفوظتر باشد.

نمای کانکس باید به دنبال خلق یک کلیت هماهنگ به وسیله تناسب خوب پنجره ها، بازشوهای در، سایبان و محدوده سقف ها، سازه عمودی و افقی، مصالح، رنگ، عناصر تزیینی و... باشد. پنجره ها همواره با دیگر عناصر دیوار، سطوح باز و بسته، تیره وروشن، صاف و ناهموار را بوجود می آورند. به علت تکرار دوره ای پنجره ها، در کانکس های چند طبقه، نظم کاملی به چشم می خورد. اما گاه به علت افزایش نور در طبقات بالاتر کاهش داده می شود و این نظم آهنگ خود را از دست می دهد.

جداسازی عناصر افقی و عمودی تاثیر کلی در نما دارد. تناسبات عناصر کانکس لازم است با کل ابعاد کانکس مطابقت داشته باشد. برای مثال در کانکس های کوتاه عریض، ابعاد عرضی غالب خواهد بود. در کانکس های بلند عناصر باریک برتری خود رانشان می دهند. در و پنجره و نعل درگاه ها تاثیر خاصی در نما می گذارند. ناودان ها، سایه بانها، پیش آمدگی های سقف و بالکن ها ایجاد سایه های خاصی بر روی نما می کنند.

تفاوت سطح ها باید در نما مشخص باشد. برای مثال بین طبقه همکف، سایر طبقات و طبقه انتهایی باید یک تفاوت اساسی وجود داشته باشد. ترکیب کلی نما در واقع نظم در این تفاوت ها است. 

عناصر اصلی نما مثل پنجره، در، سطوح و محدوده پایانی سقف و غیره در شکل، رنگ، و مصالحشان با یکدیگر اختلاف دارند. این عناصر معناهای متفاوتی دارند. مثلا نمی توان بالا و پایین پنجره و در را با هم هم ردیف کرد. اگر ارتفاع این بازشوها یکسان نباشد می توان از ضرایب مشترک و یا رنگهای یکسان استفاده نمود. نسبت های هندسی نقش تعیین کننده ای در هماهنگ سازی ظاهر نما دارند. می توان پنجره ها را در گروه های کوچکتر ترکیب شده که شکل مشخصی را ایجاد می کنند دسته بندی کرد. نماها می توانند از نظر مصالح نیز با یکدیگر متفاوت باشند.

مصالح نما در رنگ، شکل، زبری و خشنی نما تاثیر می گذارد. مصالح بومی نشان می دهد که نما مربوط به چه منطقه ای است.

ترکیب پنجره ها، ایوان ها، درها و به طور کلی بازشوها، همچنین بافت و جنس نما و کمپوزسیون آن در هر عصر متفاوت است و در عین حال در یک تداوم شهری تغییر می کند. طراح می تواند نما را به عالیترین حد ترکیب معماری برساند و یا آنرا تا حد یک سطح بدون طراحی و فکر رها کند. 

در اعصار مختلف بازشوها به شکل مشابهی در سطح نما قرار می گیرند و تنوع در قرار گیری آنها تابع عوامل داخلی چون بزرگی کانکس، عریض بودن آن و یا عوامل اقلیمی چون جهت قرارگیری و محل قرارگیری است. در پهنای دیوار نما تعبیه پنجره دو جداره، آفتاب شکن، سایبان و ... نقش تنظیم کننده شرایط آب و هوایی فضاهای داخلی را خواهد داشت. 

در دیوارهای باریک معاصر این عمل با جلو و عقب آمدن کانکس انجام می شود. یکی از عوامل ضروری درهویت نما تعیین محدوده نما است. نمایی می تواند در طرح خود موفق باشد که به این سوال ها پاسخ گوید. محدوده عمودی جانبی کانکس کجاست؟ خط پایانی افقی کانکسی چگونه است و مرز کانکس در آسمان به چه شکل است؟ انتهای کانکس چگونه به پایان می رسد؟ گوشه های کانکس چه وضعی دارد؟ اگر کانکس همسایه ای دارد ارتباط نمای کانکس فعلی با نمای همسایه چگونه به پایان می رسد؟ گوشه های کانکس چه وضعی دارد؟ اگر کانکس همسایه دارد ارتباط نمای همسایه چگونه است و اگر در فضا قطع می شود این ارتباط چگونه است.

محدوده های افقی کانکس عبارتند از نقطه اتصال به آسمان ( محدوده پایانی کانکس) نقطه اتصال به زمین (محل نشستن کانکس بر زمین) و پوشش کانکس مثل بام و شیروانی. محدوده پایانی کانکس باید معنای اتمام کانکس را با خود داشته باشد و طبقه همکف کانکس را با خود داشته باشد و طبقه همکف کانکس باید مفهوم نشستن کانکس بر زمین را برساند. طبقه همکف باید در محدوده قد افراد کشش لازم را بر عابر پیاده و بیننده ایجاد کند.

کنج یا گوشه نما در واقع محل برخورد دو نمای عمود بر هم است. کنج می تواند حالت عمود 90 درجه، نیم دایره یا سه وجهی را داشته باشد و هر کدام می تواند تاثیرات متفاوتی را در نما بگذارد. در یک میدان یا چهارراه هماهنگی کنجهای کانکس هایی که در چهار طرف آن قرار گرفته است می تواند در نمای شهری تاثیر زیبایی داشته باشد.

نمای کانکس خالق نمای شهری است

نمای شهری از مجموعه نماهای مشرف به فضای عمومی به دست می آید. این نماها از جهتی همگن و از جهتی ناهمگن هستند. می توانند همگن باشند چون با استفاده از زبانی مشترک روی بدنه اجزا شهر اجرا می شوند و اما از آنجا که هر کدام از این فضاها به کمک این زبان، مقاصد و نیازهای خود را بیان می کند، ناهمگن هستند. در شهرهای ما زبان مشترکی بین نماها وجود ندارد. نه فرهنگ مشترکی برای بیان دارند، نه مصالح یکسانی به کار گرفته اند و نه سبک مشخصی را دنبال می کنند.

در واقع هر یک از نماها در شهر نشانه وضعیت اقتصادی و اجتماعی سازنده و نحوه تفکر و نگرش او به مسایل مختلف است.

نمای شهری در واقع ترکیبی از اجزا متفاوت است که بر اساس اتفاقاتی که در خیابان ها ومعابر می افتد شکل می گیرد.

این اجزا در صورت رعایت مسایلی که پیش از این نیز به آن پرداخته شد می توانند با یکدیگر نقاط اشتراک جالبی داشته باشند که نمی توان وجود آنها را نفی کرد. 

عناصر پراهمیت درنما

ورودی یکی از عناصر حایز اهمیت نما در کانکس است که محل و اهمیت طراحی آن به شکل مستقیم نمایانگر نقش و عملکرد کانکس است. در ورودی نشانه گذر از فضای عمومی خارجی به فضای خصوصی داخلی و یکی از مهم ترین عناصری است که می توان به عنوان نشانه کانکس از آن نام برد.

لیکن به دلیل اهمیت اقتصادی که سطوح ساخته شده داخلی برای سازندگان دارند، اغلب ورودی ها به فضاهای کم اهمیتی تنزل یافته اند. سرمایه گذاران کانکسی هم فقط به رعایت ضوابط ضروری طراحی کانکس بسنده می کنند. 

بیشترین مشکل زمانی است که ورودی وسایل نقلیه به حیاط پارکینگ با ورودی خود کانکس یکی شود. در این حالت فرد وارد شونده به کانکس فقط یک راه باریک کنار دیوار برایش باقی می ماند. گاه نیز ورودی یک کانکس مسکونی بیش از حد پرتجمل است، به نحوی که عملکرد کانکس را دگرگون می سازد. زمانی هم ورودی به یک بنای بزرگ تنها با روزنه ای امکان پذیر می شود. تناسب ورودی و حجم کانکس می تواند نقش مهمی در توجیه عملکرد و شکل کانکس داشته باشد.

از آنجا که طبقه همکف کانکس قسمت اتصال به زمین یا کف پیاده رو است، به صورت قابل توجهی در معرض دید قرار می گیرد. طبقه همکف اهمیت ویژه ای در زندگی شهری دارد، به این علت که عابران پیاده این قسمت را به طور مستقیم می بینند. از این رو نمای این قسمت پر اهمیت است و مصالح مورد استفاده در این قسمت باید نسبت به بقیه کانکس با دوامتر و مستحکم تر باشد تا عابر در نگاه به نمای کانکس احساس ثبات کند. کانکس هایی که طبقه همکف آنها عملکرد تجاری دارد، به دلیل تغییر دکوراسیون واحدهای تجاری دایما دستخوش دگرگونی می شوند. همین موضوع موجب می شود که کانکس مذکور شخصیت ثابت خود را از دست داده و دارای نمای شناخته شده ثابتی نباشد.

تراس ها چشم اندازهای جدیدی نسبت به فضاهای بیرون برای کانکس فراهم می آورند. بالکن ها نباید حالت موقت و ناپایداری که در بیننده تصور به راحتی جدا شدن از بدنه کانکس القا شود را داشته باشند.

لبه بام حد و مرز کانکس و آسمان است و از نظر بصری بام انتهای نماست. بام پوسته ای است که بر سر کانکس قرار دارد. بنابراین لبه بام نمی تواند بدون تفاوت با دیگر قسمت ها در آسمان رها شود. 

صورت ظاهر کانکس و آنچه که در برابر دید عموم قرار دارد، در واقع پر اهمیت ترین قسمت کانکس در برابر عابران و سایر افراد غیر استفاده کننده از کانکس است. همان طور که عنوان شد نمای کانکس ها، نمای شهری را ایجاد می کند، اما به دلیل ضعف قوانین موظف کننده طراح و سازنده در این ارتباط، نمای کانکس در کمترین اهمیت قرار گرفته است. 

در بسیاری از شهر های بزرگ جهان، ضوابط و مقررات ویژه ای در ارتباط با سیما و کالبد شهر وجود دارد و گروهی از برجسته ترین افراد با تخصص های مرتبط هنر زیبا سازی و زیبایی شناسی به کنترل طرح های بزرگ و کوچک معماری و شهری از نقطه نظر هماهنگی نمای بیرونی کانکس ها و محیط شهری یعنی از جنبه های رنگ، حجم، مصالح مناسب، فضای پر و خالی نما، رعایت اصول هماهنگی و تناسبات و... می پردازند. 

آنچه برای علاقه مندان به این موضوع نگران کننده است، پاسخگویی با شتاب به نیازی کاملا محسوس است. در این ساخت و ساز پر شتاب نیاز به بررسی طرح های ارایه شده توسط جمعی از صاحب نظران و مسوولان در مراکز تایید پروانه های کانکسی ضروری به نظر می رسد. بررسی میدانی طرح کانکسها با بناهای اطراف از لحاظ کیفیت طرح معماری، نمای کانکس، تناسب حجم آن با کانکس های اطراف، زیبایی طرح و مصا لح مورد استفاده و... نیز گامی موثر در بالا بردن کیفیت نماهای شهری است. با در نظر گرفتن موارد ذکر شده و القا آن توسط شهرداری هر شهر، می توان شاهد ارتقا کیفیت شهرها و زیباسازی نمای شهرها بود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد